4 november 2017

September 2015 - Spijkerbroekje

Een tijdje terug kocht ik voor mezelf een paar nieuwe spijkerbroeken. Helaas had ik bij het passen niet gezien dat de ene broek bijna 2 cm korter was dan de andere. Verder waren ze van hetzelfde merk en dezelfde maat. ik heb hem een paar keer aan gehad, maar de kortere pijpen zaten me toch niet lekker en bleef de broek daarna dus op de plank liggen.


Dus toen zoonlief na een groeispurtje weer eens nieuwe broeken nodig had heb ik deze broek dus gebruikt om voor hem een te maken. Upcyclen heet dat geloof ik.
Ik keerde de broek binnenstebuiten en tekende van een passende broek het patroon over. Dit knipte ik uit, uit elke pijp een nieuwe broekspijp. Eerst heb ik de zijnaden vastgestikt en daarna de naden bij het kruis. 

Ik heb een 'vals' kruis in een contrasterende kleur stiksel gemaakt want wederom was ik nog niet klaar voor zoiets als 'gulp' en 'rits'. De broeksband had ik zo gemaakt dat ik een tunneltje met elastiek kon maken.

Van een restje maakte ik nog een broekzak (enkel) voor de sier, achter.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten