27 mei 2014

April 2014 - Wieglakentje

Omdat we kindlief straks overdag in de wieg beneden in de woonkamer willen hebben, leek het me ook  wel aardig om nog een wieglakentje te maken. Ik had via marktplaats al eens een lapje van ‘classic pooh’ gevonden, en aangezien dat niet een bijzonder grote lap was heb ik alleen een stukje voor de sierband van het lakentje gebruikt.

Over het algemeen hebben lakentjes voor de wieg (en de wandelwagen)  een afmeting van 75x100 cm. Als je zelf een lakentje maakt kun je daar natuurlijk van af gaan wijken (hangt er een beetje van af hoeveel ‘instop’ je wilt hebben), maar voor onze wieg was deze maat groot genoeg. Mijn sierband is ca. 15 cm hoog geworden.


'goede kant'
'achterkant'
Ik heb eigenlijk twee lakentjes met sierband gemaakt, en deze daarna aan elkaar gezet, met een opening om te keren aan de onderzijde. Een beetje zoals een dekbedhoes dus eigenlijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten