12 mei 2013

Mei 2013 - Rokje

Aangezien ik van de week lekker op dreef was, heb ik van wat er over was van de broekriem en nog een stofje uit de grote mand een leuk rokje gemaakt.

rokje
2 roze delen en 2 blauwe delen, verticale naden eerst aan elkaar zetten. Boven en beneden omslingeren, daarna een brede zoom van ca. 2 cm onderin. Omdat ik dat mooi vind, een kleine zoom had ook gekund, maar dan was het rokje gewoon wat langer geworden. Daarna de taille zoom, niet helemaal dicht maken, elastiek er door, dochterlief laten passen, elastiek op maat afknippen en vastzetten (overlap 1,5 cm) en de taillezoom verder dichtmaken.


versiersels #1
versiersels #2
Klaar, behalve dat ik nog wat versiersels moest toevoegen (de bekende finishing touch). Ik had nog wat gehaakte lieveheers-beestjes en bloemetjes (Xenos) op voorraad, en die kleurden er wel erg leuk bij. 

Uiteindelijk ging ik voor optie 2. Na dat er met de hand op vast gestikt te hebben, kon de dame het aan en er eens lekker in rondrennen!
kijk eens hoe het staat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten