25 maart 2013

September 2012 - International Talk Like a Pirate Day


pas op ik heb een zwaard!
beetje lastig zo
Jaja, het is weer ITLAPD

Vorig jaar alleen een bandana, dit jaar was het voornemen een hele outfit in elkaar te draaien van twee kussen hoezen van de HEMA (opruimingsaanbieding). Ik vond de kleur meteen  geweldig, zeegroen, en het patroon op de stof paste ook wel bij het thema. 

De twee hoezen heb ik uit elkaar gepeuterd en het deel met de rondjes (lijken een beetje op stuurwieltjes) gebruikt voor het lijfje van de jurk, voor het ooglapje en voor de bandana.. 

lekker kruipen 
De delen met de streepjes heb ik voor de rok van het jurkje gebruikt. Het paste allemaal precies. Dat gaat me volgende keer echt niet lukken, dan zal ik een echt stofje moeten gebruiken denk ik. Ik was net lekker bezig, toen tijdens het naaien ineens mijn naald krom boog. Daar zat ik echt niet op te wachten want ik was lekker op tijd aan dit project begonnen. Één dag van tevoren...

Gelukkig had ik nog ergens een setje nieuwe naalden en toen ik mijn machientje er van had overtuigd dat ik verder geen gekke dingen meer in petto had heb ik het toch nog op tijd af kunnen krijgen.


Het zwaardje is afkomstig van de HEMA, de zandbak speeltjes van de Action.

Aaaarrrrr

Geen opmerkingen:

Een reactie posten